Pagina's

zondag 18 januari 2015

Boek: 'Die ene storm'

Vandaag laat ik een stukje zien over een boek dat ik aan het schrijven ben. Het lijkt een beetje op de watersnoodramp, maar dan in de moderne tijd. Hieronder zie je wat later op de achterkant zal staan.



Maud is niet blij met haar leventje, de moeder doet net alsof ze een klein kind is en haar broer is gameverslaafd. Maar de laatste tijd is er steeds een harde wind buiten. Wat zou het voor gevolgen hebben? Dit boek is haar dagboek en tijdens de ramp verliest ze het. Na 4 jaar schrijft ze dan weer verder.



Een stuk uit het boek:
Ik hoorde mijn moeder beneden roepen. Ze riep mijn broer, maar natuurlijk reageerde hij niet. Hij was weer eens aan het gamen.
Snel rende ik de trap af met een brok in mijn keel. Ik voelde dat er iets mis was. Op de laatste tree zag ik het. Alles dreef in het water. Ik raakte in paniek. En nu? Moeder was helemaal overstuur. De kast van opa dreef in het water. Het water stijgde steeds meer omhoog. Mams zei dat broer en ik maar naar zolder moesten gaan. Toen we daar nog maar net zaten, gebeurde het. Krakende planken, piepende spijkers. Ik voelde het water steeds dichter bij mijn keel.. Zal ik ze ooit nog zien? 

Laat me in de reactie weten wat jullie ervan vinden. Moet ik meer stukjes online zetten?


 

8 opmerkingen:

  1. Heeyy egt super leuk ik ben ook met een boek bezig���� we lijke egt op elkaar xxxx.ruth naamgenootje enzow miss ya ������������

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee, leuk dat je reageert! Leuk! We lijken inderdaad wel veel op elkaar! Mis jou ook! -xxx-

      Verwijderen
  2. super vett , echt mooi geschreven ! je moet echt meer stukjes erop zetten :) xrivka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw echt vet mooi verhaal en je blog is zo leuk babe XO ♡ Nan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk, dat je een boek schrijft! Klinkt spannend.
    (het is trouwens 'het water steeg' in plaats van stijgde ;))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Hahaha, jaa dat ontdekte ik ook een paar dagen geleden! ^^
      Veel liefs, X

      Verwijderen