Pagina's

dinsdag 3 februari 2015

Tips om beter te slapen


























Ik hoor van veel mensen dat ze vaak niet goed kunnen slapen. Soms te weinig slaap en af en toe ook dat ze niet in slaap kunnen komen.Écht niet fijn.
Ik ben gaan opzoeken op het internet, en heb hierover een lijstje gemaakt voor wat tips waardoor je beter slaapt! Voor mij werken verschillende tips erg goed. Ik ben namelijk echt een persoon die 's avonds in bed ligt en dan ineens allemaal dingen gaat verzinnen. En dat moet ik het natuurlijk ook gelijk weer opschrijven anders vergeet ik het. Lastig dit..

  1. Drink voor dat je naar bed gaat iets warms. Bijvoorbeeld een kopje thee of warme melk.
  2. Het is goed als je in de begin van de avond nog even wat korte oefeningen te doen. Dat kan buikspieroefeningen zijn, maar dat kan natuurlijk ook iets anders zijn. Net wat je maar wilt. Hierdoor slaap je dieper.
  3. Heb je een tikkende wekker? Niet handig. Daardoor ga je je op dat getik concentreren waardoor je niet kan slapen.
  4. Slaap in een niet al te warme kamer. Het blijkt niet gezond te zijn en je kan er minder goed door slapen, 16-18 °C is het beste.
  5. Haal licht weg dat niet nodig is. Licht kan een grote frustratie zijn. 
  6. Zorg dat het stil is in de ruimte waar je slaapt.
  7. Een regelmatige tijd wanneer je naar bed gaat.
  8. Bij sommige mensen blijkt het te helpen om op je zij te gaan liggen waardoor je sneller in slaap valt. (bij mij helpt het niet, helaas..)
  9. Niet te zware maaltijden vlak voordat je naar bed gaat.
  10. Geen té strakke kleding wanneer je in bed ligt.
Het blijkt als je een maand geen suikers neemt dat je dieper slaapt en de volgende ochtend veel beter bent uitgerust.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben,

Liefs,






2 opmerkingen:

  1. Goede tips! en leuke blog
    Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award!
    Je kan het hier bekijken:

    http://artcookreadrepeat.blogspot.be/2015/02/liebster-award-2.html

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké, leuk! Ik laat je weten via je blog wanneer ik het artikel online heb staan. Wordt waarschijnlijk maandag! :) xx

      Verwijderen